SEOWEB8
- SEO Beheer Website
SEO200
SEOSPIN8
- SEO Beheer Spin
BLOGSMM
- Bloggen / Social Media Marketing
SEO150
SEO informatie
SEO staat voor Search Engine Optimalisation oftewel Zoekmachine Optimalisatie op zijn Nederlands. Het werk wat voor SEO dient te gebeuren is een waslijst voor elke website. En kan uitdagend zijn voor elk bedrijf, een partner zoals MijnWebdesignPartner.nl kan je hierin helpen om ook jouw gewenste resultaten binnen de Google zoekresultaten te bereiken. Laten we ontdekken wat er allemaal voor nodig is en hoe wij jouw bedrijf hierin kunnen bijstaan!
Het stijgen in de zoekresultaten van Google is een lastige opgave, met zijn vele ranking factoren is het opgave om te beginnen voor het optimaliseren van een website voor de Google zoekresultaten. MijnWebdesignPartner.nl als SEO Specialist kan je hierin bijstaan en je begeleiden naar de top binnen de zoekmachines. Voor een scherpe maandelijkse prijs kunnen we elk bedrijf in elke tak helpen dankzij ons team van SEO specialisten, enthousiaste content schrijvers en analisten. Zo kunnen we rapporteren, uitvoeren en successen boeken. Lees verder om je te laten overtuigen van onze dienstverlening!
Hoe zoekmachines zoals Google in elkaar steken?
Je website of bedrijf laten vertonen in het Google zoeknetwerk kan op een aantal verschillende manieren worden geïnterpreteerd. We hebben het met SEO of zoekmachine optimalisatie over de organische of natuurlijke resultaten waaraan gewerkt wordt om bovenop te krijgen. Voor deze resultaten betaal je niet per klik, zoals je dit met de betaalde advertentie resultaten wel moet. Geheel gratis te zien zijn ze ook niet, aangezien voor vrijwel elke keywords een investering van tijd, expertise en toewijding voor nodig is. Echter het daadwerkelijke weergeven in de Google zoekresultaten is wel zonder kosten.
De organische zoekresultaten worden gerangschikt op basis van over 200 factoren in een Algoritme. Dit algoritme gaat met de Google crawler miljoenen webpagina's af en bepaald waar een website of individuele website pagina dient te staan in de zoekresultaten. Deze resultaten zijn ook niet gelijk voor iedere gebruiker of zoeker. Er wordt tegenwoordig ook rekening gehouden met een aantal persoonlijke interesses en factoren om te bepalen welke website als eerste wordt getoond aan een bezoeker.
Advertentie resultaten binnen het Google zoeknetwerk worden gekenmerkt met een gele aanduiding en vormen de eerste 4 resultaten binnen een zoekopdracht. Afhankelijk van de populariteit. Deze resultaten zijn door vele gebruikers al duidelijk dat hier betaald voor wordt. En onderzoeken tonen aan dat een groot deel van de gebruikers naar beneden scrolled voor de natuurlijke of organische zoekresultaten. Deze sluiten in vrijwel alle gevallen beter aan met de wens van de gebruiker. Advertenties zijn te gebruiken door je bedrijf, dit is immers een directe manier waarop je resultaten en voetverkeer op je website kunt behalen. Je zult echter met alleen maar geld tegen de muur gooien hier niet de beste resultaten uit halen. Het marketing en advertentiebudget kan torenhoog oplopen op maandbasis, en zodra je de advertenties stopzet dan zie je ook het verkeer naar jouw website direct opdrogen.
Advertenties zijn dus geen eenmalige investering voor een langere periode. Organische zoekresultaten die op correcte wijze worden behandeld kunnen jaren later nog steeds consequent zoekverkeer leveren. Vandaar dat vele bedrijven, organisaties en particulieren hier bezig mee zijn om bovenop te klimmen. SEO werkzaamheden zijn ook niet meer 1 lijn die te volgen is om de resultaten te behalen. Waar vroeger een paar duizend slechte kwaliteit backlinks konden worden besteld om bovenop te komen is niet meer de realiteit.
Tegenwoordig is uitstekende content nodig, een solide reputatie in het backlink profiel, technisch moet de website op orde zijn in bijvoorbeeld snelheid. En nog ruim 200 andere factoren. Of je nu starter bent of een multinational groot bedrijf bezit, enige hulp en begeleiding hierbij is natuurlijk wel wenselijk. Hier kan MijnWebdesignPartner.nl je, onder andere, bij bijstaan om samen te kijken naar pijnpunten, het oplossen van technische fouten en het schrijven van content die resultaten levert. Dankzij deze combinatie van verschillende werkzaamheden kan MijnWebdesignPartner.nl altijd een gericht plan opzetten voor elk bedrijf en website. En weten we je als geen ander te helpen met het hoger komen in Google.
De SEO werkzaamheden van MijnWebdesignPartner.nl, waar kunnen we jou mee helpen?
MijnWebdesignPartner.nl kan je overal mee helpen op het gebied van zoekmachine optimalisatie, webdesign, social media, branding en meer. Zo hebben we een vast team van SEO specialisten die een brede skill set hebben. En de tijd nemen om jouw visie voor het bedrijf te begrijpen, de materie te begrijpen en om te zetten in kraakheldere teksten en ervoor zorgen dat door onze efforts jouw website hoger komt te staan in Google. SEO is een breed vak en dankzij onze mensen die experts zijn in verschillende takken, zoals het schrijven van content, het analyseren van keywords en het vinden van kansen hierin. En de rapporten die je een duidelijk maandelijks beeld geven, kan je direct inzien wat er gebeurt en wat er nog gaat gebeuren.
De posities van jouw pagina’s en website binnen Google kunnen voor een gigantisch voordeel zorgen. Dankzij hoge posities binnen Google kan je sneller gevonden worden, klikken er meer mensen en gebruikers door naar jouw dienstverlening en vinden er meer conversies plaats op jouw website. Of je nu de showroom van jouw bedrijf vol hebt willen staan met voetverkeer of meer verkopen wilt draaien op jouw webshop. Een prominente plek binnen Zoekmachines kunnen ervoor zorgen dat je jouw doelen bereikt. In deze wereld van technologie is het namelijk niet meer een zwart wit beeld van een website of fysieke locatie. Maar is dit vaak een combinatie hiervan. Voor lokaalverkeer op locatie is ook lokale SEO te optimaliseren. Meer hierover later op deze pagina.
Een SEO specialist helpt je niet alleen met 1 onderdeel, maar brengt een strategie op de been waar elk aspect van jouw bedrijf een stijging kan ondergaan. Van de Google zoekresultaten tot de gebruikerservaring op de website. Dit zorgt ervoor dat er meer verkeer ontstaat op jouw website en er hier meer voordeel mee kan worden behaald.
Vaste ranking factoren wat met een checklist is af te gaan
Niet elke ranking factor is een combinatie van jaren ervaring en interpretatie. Er zijn ook als het ware een zwart wit lijst waar gewoon aan voldaan dient te worden bij het succesvol ranken van een website. Met deze factoren hebben we uitgebreide ervaring en kunnen we binnen zeer korte termijn voor je op orde hebben. Hieronder horen bijvoorbeeld de volgende factoren toe:
Website dient snel te laden en over dezelfde functionaliteit beschikken op mobiel
Dat een website geschikt moet zijn voor mobiele apparaten zal voor geen grote verrassing meer komen. Aangezien vrijwel iedereen zijn smartphone gebruikt van bankzaken tot social media, is het ook noodzakelijk dat jouw website ook geschikt is voor mobiele apparaten. Met een website die geschikt is voor smartphones zal je ook veel beter zichtbaar zijn in mobiele zoekresultaten. Wat stuk voor stuk een groter aandeel heeft in het percentage van alle zoekresultaten binnen Google.
Wat gewenst is voor een website is dat zowel de mobiele versie als de desktop versie gelijk zijn, sterker nog, dit dient geen onderscheid te hebben. Dezelfde website dient geserveerd te worden aan iedereen. Enkel in een ander beeldscherm formaat door het automatisch aan te passen van de dimensies van een website. Dit heet ook wel dynamische website design. En zorgt ervoor dat gebruikers, ongeacht het apparaat, over de functionaliteit van de gehele website kunnen beschikken.
Het snel laden van een website is een factor voor niet alleen zoekmachines zoals Google, maar ook voor de gebruikers van een website. Niemand wacht namelijk meer dan nodig is voor een webpagina. Zodra een website niet snel ingeladen wordt verlies je de bezoeker net zo snel aan een andere website. Snelheid van een website kan gemakkelijk geregeld worden via een aantal verschillende manieren. Op het oppervlak kan een website dan sneller ingeladen worden. Dankzij de technische kennis van MijnWebdesignPartner.nl kunnen we ook naast de caching en voor de hand liggende methoden ook verder kijken naar enige knelpunten en dit op korte termijn oplossen.
Beveiliging
Beveiliging van een website wordt serieus genomen door vele zoekmachines, een website vol met malware dient natuurlijk niet op de eerste resultaten te staan. Dit brengt gebruikers in gevaar voor misbruik. Daarom scanned Google hier ook voor om te bepalen of jouw website wel veilig is. Zodra een website niet regelmatig bijgewerkt wordt dan ontstaat er een groot risico op het ontstaan van lekken. Een exploit later en er wordt een automatische injectering gemaakt met malware.
Naast deze dreiging is het ook van belang dat er een SSL certificaat actief is op de website. Wat een SSL certificaat doet is niet zozeer de website veiliger maken. Maar de gegevens die de gebruiker uitgewisseld met jouw website beveiligen. Op een openbaar netwerk kunnen deze gegevens ingelezen worden door kwaadwillende mits de verbinding niet beveiligd is. En kunnen zo bijvoorbeeld e mailadressen ingelezen worden, bankgegevens en andere persoonlijke informatie die uitgewisseld wordt naar jouw website. Een SSL certificaat zorgt voor een encryptie tussen de gebruiker en de website. En hierdoor kan er dus niet meegelezen worden. Een SSL certificaat wordt niet meer gezien als speciaal door Google, vandaar dat zelfs het herkenbare groene slotje tegenwoordig is vervangen met een algemeen grijs slotje. Indien de verbinding niet beveiligd is echter dan zien gebruikers dit duidelijk in beeld en zullen ze twee keer nadenken voor een aankoop te maken binnen jouw webshop.
Het kunnen crawlen door Google en andere zoekmachines
Om een website succesvol te maken is het ook van belang dat een zoekmachine zoals Google er ook daadwerkelijk bij kan om te indexeren. Er zijn een aantal factoren hiervoor belangrijk, namelijk de Sitemap.xml, wat als het ware een inhoudsopgave vormt voor jouw website. En een Robots.txt bestand wat de crawler aanstuurd. Deze bestanden kunnen automatisch aangemaakt worden door ons en up to date gehouden worden. Elke wijziging wordt dan ook gelijk verzonden naar Google om opnieuw te indexeren.
De website structuur is hier echter ook van toepassing voor, wanneer een website niet op de correcte wijze is ingedeeld. Dus met vele 404 meldingen van interne links, of dubbele content. Dan kan je hier ook een negatief resultaat van zien. MijnWebdesignPartner.nl kan je hierbij van dienst zijn door een uitgebreide scan over jouw website te laten en je zo kunnen verder helpen door het oplossen van problemen.
Leesbare URLs of pagina’s op jouw website zijn ook van groot belang. Dit dient op een logische wijze worden ingedeeld en duidelijk overeenkomen met de content.
Content richtlijnen
Content is een belangrijk onderdeel van het hoog ranken in Google, met de juiste content die aansluit op de zoekopdracht bestaat een veel hogere kans van ranken. Met een dun stuk tekst zonder inhoud zal je vrijwel geen kans van ranken op hebben. Content moet informerend zijn en motiveren tot actie. Wat die actie is voor elke website en bedrijf natuurlijk anders. En kan zelfs per landingspagina verschillen op 1 website. Google heeft bepaalde richtlijnen opgesteld aan content en hier weten we bij MijnWebdesignPartner.nl bij elk bedrijf op in te spelen. We kunnen bestaande teksten omzetten naar de laatste standaarden en verbeteren. Of we kunnen ook gehele nieuwe teksten aanleveren die getailored zijn naar jouw wensen.
Een content strategie is daarom ook van groot belang, het inplannen van content en het uitdenken hiervan dient een wekelijks item op de agenda te zijn. Het aanvullen van content in de vorm van blog posts zorgt tevens voor een goed signaal naar Google dat de website alive en kicking is. En daarom ook kans kan maken op het ranken van meerdere langere formaat keywords. Die op algemene pagina’s wat lastiger zijn om voor te ranken. Zo kun je op meerdere niveaus op jouw website bezoekers trekken door het beter gevonden worden in Google.
Afbeeldingen en media
Een website is niet veel zonder afbeeldingen en media tegenwoordig. Zonder visuele prikkelingen zijn percentages zoals bounce rate, of het verliezen van bezoekers zonder actie op jouw website, dusdanig hoger dat op elke website wel dit noodzakelijk is. Ook voor jouw bedrijfswebsite. Met unieke foto’s van bijvoorbeeld jouw producten of dienstverlening maak je in een oogopslag duidelijk wat jouw bedrijf voor een gebruiker kan betekenen. En hoe jouw dienstverlening of product meer kan bieden dan anderen.
Natuurlijk is het soms lastig om voor elk onderdeel een unieke foto zelf te maken, daarom hebben we bij MijnWebdesignPartner.nl een uitgebreide bibliotheek van media die ook te gebruiken is op jouw website. En hierdoor er naast functioneel ook visueel aantrekkelijk eruit kan zien. Het optimaliseren van deze foto’s voor laadsnelheid zit hier natuurlijk ook bij in. Een website dient namelijk gebruik te maken van geoptimaliseerde afbeeldingen. Zeker voor mobiel zoekverkeer is dit erg belangrijk om ook gebruikers die van een minder dan optimale verbinding gebruik maken
Ook YouTube video’s worden tegenwoordig weergegeven binnen de zoekresultaten van Google, en zijn daardoor ook te gebruiken om beter te ranken binnen de zoekmachine. YouTube kan een bijdrage leveren aan de zoekresultaten binnen Google, aangezien de YouTube videos zelf ook kunnen verschijnen in de zoekresultaten. En daarnaast ook weer een sociaal signaal afgeven naar jouw website toe. Waardoor een combinatie van een geschreven artikel of pagina, een boost kan krijgen door een begeleidende video.
Lokale zoekmachine optimalisatie - Google Mijn Bedrijf
Lokale zoekmachine optimalisatie kan onderverdeeld worden in 3 takken, de natuurlijke organische resultaten zoals gebruikelijk, de resultaten vanuit Google Mijn Bedrijf, en de lokale advertenties. Google Mijn Bedrijf is een lokale bedrijven vinden om dit zo te noemen vanuit Google. En kan ervoor zorgen dat je verkeer trekt naar jouw dienst of winkel via Google Maps en ook het Google zoeknetwerk. Dit legt vaak nog meer de focus op mobiele zoekresultaten die uitgevoerd worden met een smartphone.
Een Google Mijn Bedrijf pagina is belangrijk om op de juiste manier aan te maken, MijnWebdesignPartner.nl kan je hier uiteraard mee helpen om jezelf op de lokale kaart te zetten. En je hier ook visueel aantrekkelijk op neer te zetten. Enige informatie die bijvoorbeeld door klanten worden aangemaakt zijn ook belangrijk om bij te houden en op te reageren. Reviews vormen hier een belangrijk onderdeel van.
Restaurants, cafés en bistros hebben een ontzettend groot voordeel met het gebruik van Google Mijn Bedrijf. Met de juiste optimalisatie en vooral ook het toevoegen van de juiste visuele prikkels kun je hongerige klanten zo binnenhalen en bovenaan komen in de posities binnen Google.
Door zoekmachine optimalisatie verkeer bereiken van over de gehele wereld
Met zoekmachine optimalisatie kan je ervoor zorgen dat je verkeer kan trekken van over de gehele wereld, of juist de focus legt op 1 of meerdere landen. De taal van de website en de teksten speelt hier natuurlijk een grote rol in. Met een Nederlandstalige website heb je natuurlijk verkeer vanuit België, Nederland en enig andere landen zoals Curaçao, Suriname en de andere Nederlandstalige landen. Met Engelstalige teksten en optimalisatie werk bereik je mogelijke klanten over de gehele wereld. Mocht je bijvoorbeeld een dienst leveren of een webshop die over de gehele wereld levert dan kan je hier natuurlijk mooi op inspelen met zoekmachine optimalisatie werk hiervoor.
Ook kan je de focus leggen op een specifieke provincie of zelfs een aparte regio of stad. Met lokale zoekmachine optimalisatie kan je ervoor zorgen dat je bovenaan komt te staan met termen met een regio of stad hieraan vast. Dit is vaak van toepassing van lokale diensten, zoals bijvoorbeeld een meubelwinkel of schilder. Die lokale termen voor hun actieradius is uiteraard ontzettend interessant om voorop te staan in de zoekresultaten binnen Google. Je bereikt hier de doelgroep die je wenst en je kan ervoor zorgen dat je lokale klanten over de vloer hebt. Natuurlijk ideaal voor iedereen met een fysieke winkel of dienst die erg locatie afhankelijk is.
Tevens met verkeer over de gehele wereld kan je er met SEO werkzaamheden er profijt van hebben om zo de doelgroep te bereiken. Dit doe je door bepaalde landingspagina’s op te zetten die door MijnWebdesignPartner.nl te optimaliseren zijn. Op die manier krijg je gericht verkeer van een aparte locatie. Of juist vanuit de hele wereld.
Meten is weten
Zoekmachine optimalisatie is altijd een kwestie van toepassen van werkzaamheden en het hierna bijhouden van de resultaten hiervan. Aangezien Search Engine optimalisation altijd een langdurig proces is kan hier altijd een periode aan tijd overgaan voordat pas verbetering in te zien is. Daarom is de periode waar bijgehouden dient te worden wat wijzigt vaak op maandbasis. Op maandbasis kan je dan vergelijken wat er veranderd en welke zoekwoorden naar boven klimmen. In onze uitgebreide rapportage hebben we hier daarom niet een korte periode in staan. Maar gaat dit ook op maandbasis. Zo kan er goed bepaald worden per maand wat er gewijzigd is en of het de goede kant uit gaat. Er gaat natuurlijk meer werk inzitten dan alleen de keywords, maar het is wel een belangrijke indicatie voor je bedrijf of de gewenste keywords succes hebben.
Met onze uitgebreide rapportage zie je dus wat nut heeft en hoe jij hierin je voordeel uit kunt halen. Dit kan dus een hoop verschillende soorten voordelen hebben met betrekking tot ranking, en welke richting je ons wellicht op wilt sturen in de strategie. Dit is namelijk geen vast gegeven en kan door ons aangepast worden.