SEOWEB8
- SEO Beheer Website
SEO200
SEOSPIN8
- SEO Beheer Spin
BLOGSMM
- Bloggen / Social Media Marketing
SEO150
Je wilt beter gevonden worden in google ?
Beter gevonden worden in Google is een doelstelling van menig bedrijf en webmaster, om die topposities te veroveren komt er echter een hoop bij kijken. Lees verder wat MijnWebDesignPartner.nl hier voor je uit handen kan nemen. Om ook van jouw website een succes te maken!
Er zijn een groot aantal voordelen verbonden met de hogere positites in zoekmachines, maar waar het op neerkomt zijn twee zaken. En dan zijn meer bezoekers op je website terecht laten komen zonder hier direct en per klik voor hoeven te betalen. En het tweede grootte voordeel is dat bezoekers zeer gericht op jouw website terecht komen. Wat dus leidt tot meer conversies of verkopen voor jouw dienst of product. Laten we verder behandelen hoe het in zijn werk gaat om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. En hoe wij je hier mee kunnen helpen en een hoop giswerk kunnen besparen.
Organische zoekresultaten, wat zijn het?
Het beter gevonden worden in Google kan ook omschreven worden als het hoger staan in de organische zoekresultaten. Naast organische resultaten zijn er ook andere manieren, die wij in een latere kop hieronder verder behandelen. Echter zijn organische resultaten een van de meest begeerde plekken om hoog mee te scoren, waarom? Aangezien je hier consequente resultaten mee kunt behalen over een lange tijdsperiode. Waar je niet individueel per klik op het zoekresultaat hoeft te betalen. Ideaal dus voor bedrijven websites, je portfolio website voor het binnenhalen van klanten. Voor iedereen die meer wilt bereiken met zijn website en online aanwezigheid.
Organische zoekresultaten kunnen je dus een hoop voordeel opleveren. De exacte positie van alle organische resultaten is per zoekmachine verschillend. Binnen Google kunnen alle zoekresultaten opgedeeld worden in een aantal verschillende categorieën. De eerste vier resultaten aangeduid met gele kleur accenten zijn advertenties, vervolgens zijn er 10 organische zoekresultaten die het meest overeenkomen met de zoekopdracht, en hierna zijn er vaak nog meer advertenties. Zoals ook aan de zijkant van de zoekresultaten. Aan jouw en ons het doel om met SEO werkzaamheden binnen die 10 organische zoekresultaten te komen, en bij voorkeur natuurlijk op positie nummer 1.
Onderzoek na onderzoek tonen aan dat de eerste drie organische zoekresultaten de meeste kliks ontvangen van een zoekopdracht. Hier zijn relevante pagina’s, unieke content die aansluit op de wensen van de gebruiker, en nog veel meer factoren van belang om hier tussen te komen staan. MijnWebDesignPartner.nl kan je niet alleen helpen met het maken van een website die op technisch gebied hier geschikt voor is. Maar ook voor de factoren die hier buiten vallen. Zo hebben wij de mogelijkheid om je te helpen met het maken van pakkende teksten die converteren. Het optimaliseren van de website op meerdere vlakken. En het ontwerpen en maken van je afbeeldingen en media.
5 praktische tips om beter gevonden te worden in Google
Een paar praktische tips die gebruikt kunnen worden door elke webmaster om beter gevonden te worden in Google zijn als volgt. Deze tips zijn toepasbaar of je nu een website door MijnWebdesignPartner.nl laat maken of een website zelf maakt met bijvoorbeeld een Content Management Systeem. Laten we in deze 5 praktische tips duiken!
Schrijf de juiste content voor de zoekterm
Wanneer je een algemeen onderzoek doet naar een zoekterm of een sleutelwoord waar je voor wilt weergegeven worden in Google, dan zal je diverse soorten websites tegenkomen. Van forum resultaten tot webshops en informatie pagina’s. Aan jouw de taak om de juiste content voor de zoekterm te schrijven.
Met een algemene zoekterm zoals Google Chrome, kan de gebruiker naar een aantal zaken op zoek zijn. Van het hoe te installeren van Google Chrome, tot een review van de functies en hoe Google Chrome in elkaar steekt. Aan jouw content de taak om hier bijvoorbeeld het beste van beide werelden voor te schrijven. Van hoe het te installeren is tot een overview van alle functionaliteit. Ditzelfde principe kan op een hoop andere zoektermen ook gebruikt worden. Doe dus onderzoek naar waar mensen naar op zoek zijn. En hoe jij dit kan vertalen in de content op jouw website. Werkt dit bijvoorbeeld beter op de homepagina, of op een aparte landingspagina die jij zo inricht om hoger te scoren in de zoekresultaten van Google.
Maak gebruik van originele afbeeldingen en beschrijf deze met alt tags
Het gebruiken van originele afbeeldingen en beeldmateriaal wat je zelf maakt, of uitbesteed, kan maar zo het verschil betekenen in het weergeven van jouw website. Met een originele afbeelding kan je er namelijk voor zorgen dat jouw content er uniek uitziet, en de aandacht grijpt van bezoekers. Dit kan al zo simpel zijn als een aantal product foto’s te maken met je smartphone. Tot een fotograaf inhuren die jouw bedrijf en waar je voor staat om kan zetten in beeldmateriaal.
Het gebruik van originele afbeeldingen heeft als grote voordeel dat je niet telkens hetzelfde neerzet. Afbeeldingen die bijvoorbeeld gebruikt worden door je concurrenten komen rechtstreeks van een leverancier, of direct vanaf een stock foto website. Jij kan hier tussenuit blinken door het gebruik van jouw eigen beeldmateriaal.
Naast het gebruik van de foto’s is het ook belangrijk dat je dit op de juiste manier beschrijft. Dit doe je voor de crawlers van Google door de alt tag uit te werken. Of de beschrijving van de foto. Hierin maak je duidelijk wat er op de foto wordt weergegeven, en verwerk je bijvoorbeeld de zoekterm ook nog een keer in. Schrijf dit echter wel op een natuurlijke wijze, en niet gevuld met alleen maar sleutelwoorden. Die balans is namelijk heel belangrijk.
Maak gebruik van de juiste titels voor pagina’s en posts
Het gebruiken van de juiste titels is belangrijk voor het beter gevonden te worden in Google. Deze titels dienen niet te lang te zijn. Aangezien ze anders worden afgekapt in de Google zoekresultaten. En dienen to the point en duidelijk te zijn. Met een blik op de titel wordt namelijk ook bepaald hoe relevant de pagina is om weer te geven. Wanneer de titel en de content op de pagina los van elkaar staan kan dit een sterk negatieve impact hebben om jouw Google zoekresultaten.
Probeer hier dus kort en bondige titels voor te verzinnen, die overeenkomen met de inhoud van de Content.
Verwerk jouw zoekterm of sleutelwoord op de juiste manier in de tekst
Het verwerken van de zoekterm is nog altijd erg belangrijk voor het beter gevonden te worden in zoekmachines. Echter dient hier een gezonde balans in te bestaan. Content dient namelijk voor lezers op de eerste plek te staan. Je dient niet alleen maar te schrijven met zoekmachines in gedachten. Het sleutelwoord of zoekterm is echter wel zeer relevant om in de tekst te verwerken. Dit geeft namelijk een signaal door aan jouw lezers waar de tekst over draait, en hoe zoekmachines jouw tekst kunnen interpreteren.
Doe een zoekterm onderzoek en ga na hoe gezocht wordt en waarmee
Het vinden van de juiste zoektermen voor jouw website en content is ook een belangrijke pilaar. Met een goed zoekwoord onderzoek, waarin MijnWebdesignPartner.nl je mee kan helpen, behaal je de juiste resultaten niet alleen sneller. Maar haal je ook de juiste zoekers mee binnen. Zoektermen die omzetten tot verkoop of conversie zijn natuurlijk het interessants om te targeten. Daarnaast kunnen zoektermen die meer informatief zijn ook helpen om mogelijke klanten binnen te halen met een incentive.
Het is dus vaak interessant om naast jouw vaste termen waar je voor wilt ranken om ook wellicht minder vaak gezochte termen te onderzoeken. In de rapporten die MijnWebdesignPartner.nl voor je kan uitdraaien kom je termen tegen waar je wellicht helemaal nog geen rekening mee gehouden hebt. En waar je snel je voordeel mee kan doen.
Het verschil tussen organische resultaten en betaald adverteren op zoekmachines
Betaald adverteren op Google is de manier waarop vele bedrijven hun klanten binnenhalen. Op enorm veel keywords of sleutelwoorden wordt geboden door een hoop bedrijven om bovenaan te staan in de advertenties. Bij deze advertenties wordt over het algemeen betaald per klik. Dus als een gebruiker zoekt naar informatie, een product of een dienst op Google, dan worden deze zoekresulaten getoond, met de advertenties in het eerste zichtveld. Zodra de gebruiker hierop klikt dan komt de gebruiker op jouw landingspagina terecht. Voor die actie of klik betaal je dan een bedrag. Dit bedrag is sterk afhankelijk van de competitie en kan varieren van een paar cent, tot tientallen euro’s. De kosten hiervoor kunnen dus zo duizenden euro’s aan advertentie budget laten verdampen op maandbasis. Zonder garantie op verkopen.
Organische zoekresultaten zijn een betere investering om te maken, aangezien deze bron van verkeer naar jouw website niet opdroogt zodra je de advertenties uitzet. En kan blijvende, stabiele bronnen van gericht verkeer opleveren. Die met de juiste succesformule converteren in verkopen of andere gewenste conversies.
Succes behalen met de juiste content
Naast een heleboel andere factoren waar de zoekmachine Google rekening mee houdt, is de content op je website van groot belang voor de resultaten hierop. Met de juiste content die aansluit op de zoekterm wordt je beter gevonden in Google. Deze content dient goed geschreven te zijn, en naast het beantwoorden van de basis vraag van de zoekterm, ook aansluitende termen en gerelateerde onderwerpen bevatten. MijnWebdesignPartner.nl kan je naast het aanleveren van deze content ook helpen met de richtlijnen die je hiervoor zelf dient te hanteren.
Hoe steekt een zoekmachine zoals Google in elkaar?
Google als zoekmachine heeft als doel om zoektermen waarnaar gezocht wordt, zo goed mogelijk te beantwoorden met de zoekresultaten. Dit doen ze met meer dan 200 factoren waar rekening mee wordt gehouden. En variererd bijvoorbeeld van het letten op de snelheid van de website, tot hoeveel backlinks een website heeft en waarvandaan. Met al deze ranking factoren wordt vervolgens bepaald waar dus jouw website thuishoort in de zoekresultaten. Om op die factoren te kunnen controleren wordt er gebruik gemaakt van een crawler of robot die ook jouw website afgaat en controleerd. Deze robot heeft een alghoritme met die factoren waarmee bepaald wordt waar jouw website staat binnen Google. Met deze crawlers wordt er dus constant gezocht naar de juiste kandidaat voor het weergeven in de hogere zoekresultaten.
Zoekmachine optimalisatie samen met MijnWebdesignPartner.nl
Al deze besproken zaken kunnen wij je mee helpen. MijnWebdesignPartner.nl met zijn team op het gebied van SEO specialist kan je helpen om de resultaten te bereiken die jij wilt. Of dit nu voor een webshop, voor een bedrijf om beter lokaal gevonden te worden, of voor een portfolio is. MijnWebdesignPartner.nl is een one stop shop waar je terecht kan voor een website, beeldmateriaal en SEO projecten. Wij gaan graag de uitdaging met je aan en zorgen voor de gewenste resultaten. Of dit nu binnen een zoekmachine zoals Google, Bing of DuckDuckGo is! We weten wat er voor nodig is om te ranken en nemen de stappen extra voor je. Om naast de bron van organisch verkeer ook dit om te zetten in conversies. Zo hoef je dus niet de werkzaamheden te verspreiden tussen meerdere bureau’s, maar kan je dit onderbrengen in jouw partner op het web! MijnWebdesignPartner.nl
Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat wij voor jouw project, bedrijf of passie kunnen betekenen!